TTT: Typical Thai Things (Chiang mai city en de olifanten in het noorden.)

27 oktober 2017 - Chiang Mai, Thailand

'Wat?' Je ziet dit woord vaak op borden staan als je in Thailand bent.
Maar 'Wat' betekent het eigenlijk?
Het gaat om de tempels. Deze zijn niet te missen, zo ook niet in Chiang mai.
Goud, zilver, boeddha's monniken in oranje gewaden.
Ik heb de drie bekendsten bezocht. Hierbij is de Doi Suthep (temple on the hill) misschien wel de meest bekende.

Afgelopen maandag kwam de excursie waar we misschien wel het meest naar uit hadden gekeken. We gingen ons op grijs gebied bevinden, het werd tijd voor een bezoek aan onze geslurfte vrienden!
Om bij het olifantenverblijf te komen, moesten we in open busje een uur lang de bergen oprijden naar het noorden.
Aangekomen in het olifantenverblijf kregen we een soort Afrikaans outfit aan. Ik voelde me hierbij net een deelnemer van 'Groeten uit de Rimboe.'
Het dichtbij mogen aaien en wassen van deze grote dieren was echt een bijzondere ervaring.
Tijdens het voeren, merkte ik dat een slurf toch wel een apart iets is van zo dichtbij flexibel, sterk en handig.
Mooi om te zien dat hier goed wordt omgegaan met de olifanten. Helaas hebben we eerder in Ayutthaya ook gezien dat er op olifanten werd gereden en de olifanten werden geslagen.

Na deze bijzondere ervaring hebben we een paar dagen rustig aan gedaan,  en hebben we vooral genoten van al het lekkere Thaise eten (zoals bijvoorbeeld  pad Thai) en het zwembad bij het hotel.
Daarnaast hebben we ons ook gewaagd aan een stevige massage. (Niet de Thaise variant, gezien die toch wat te risicovol leek).

De komende dagen zullen we minder typisch Thaise dingen zien.
We staan nu (in de vroege ochtend) klaar om 3 uur te gaan vliegen richting het zuiden.
Ik ben benieuwd welke typische Maleisische dingen we tegen gaan komen....