Na een beetje regen in Ayutthaya komt zonneschijn in Chiang mai (wisselingen in het weer)

15 oktober 2017 - Chiang Mai, Thailand

Twee Teletubbies staan te schuilen onder een marktkraam. De één in het roze en de ander in het geel. 'Ok,dus zo ziet een tropische regenbui in het echt uit.' zegt de één tegen de ander.
We staan in Ayutthaya,de oude hoofdstad van Thailand. We hebben besloten vandaag de Boeddhistische tempelroute te doen, toch eens wat anders dan de Mergellandroute.
Terwijl de dag vordert, wordt het gelukkig weer wat droger. We besluiten 5 tempels te bezoeken. De een kost vrijwel niks, terwijl je bij de ander 50 Baht (c.a. 1,25 Euro) betaalt.
We komen verschillende beelden tegen. Een liggende Boeddha van c.a.20 meter, maar ook de Boeddhakop waar een boom langs is gegroeid.
Na vele mooieindrukken opgedaan te hebben,rijden we met de fiets (aan de linkerkant!) terug naar het Hotel.
Hier hebben we kort de tijd om nog even te douchen en op weg te gaan naar het treinstation voor de nachttrein naar Chiang Mai.... (of zoals ze in België zeggen: Chiang Amai)

C.a. 11 later uur en beter dan gedacht te hebben geslapen, komen we aan in het noorden van Thailand.
Hier bezoeken we the Saturday night market. Een leuke avondmarkt waar echt alles is te vinden! Wat een gezellige sfeer!
We bezoeken daarnaast de oude stad waar overal wel eten is te vinden.

Over dat eten gesproken, mijn maag borrelt nog na van een Cooking school die wij net hebben bezocht. Zo kom je er nog eens achter wat er toch allemaal in de curry's en soepen zit.. Een leuke en smakelijke ervaring in de keuken!

Morgen bezoeken we de hoogste berg van Thailand. Dat betekent een vest mee,want in temperatuur gaan we 20 graden mlaag.
Ik houd jullie 'op de hoogte!'